V životě nás dospělých je mnoho úkolů, které nás doprovázejí. Jedním ale z nejdůležitějších je předávat zkušenosti a učit správné návyky naše děti. Ty nás v mnohém kopírují, a i když nám to často moc nepřijde, jsme jejich vzory. Stále hledáme nové cesty jak pracovat na své kondici, jak příjemně a užitečně strávit volný čas, hledáme nové recepty zdravých jídel.. Děti nám při tom sekundují, vše se nahrává na jejich „hardware“ a odnášejí si to později do svého života.

Například můj syn vždy velmi rád jedl a motal se mi pod nohama v kuchyni, když byl větší rád pomáhal, no a nyní v dospělosti se na něho v kuchyni mohu vždy spolehnout. No a jsme tedy u jídla.. respektive u návyků na zdravou stravu již odmalička.

Samozřejmě i tady je nutné použít známou berličku všeho s mírou. Myslím, že mnozí z nás si odnesli z dětství odpor k nějakému jídlu z důvodu nucení. U mne to byla například krupicová kaše.

V současné době, pokud dítěti něco absolutně nechutná, dá se nahradit něčím jiným. Ovšem nové věci, v tomto případě pokrmy, děti často nechtějí přijmout. Je dobré to hned nezamítnout, ale pokusit se pravidelně opakovat a nevzdávat tuto snahu. Navíc, když budete jíst pravidelně společně u stolu, děti budou postupně přebírat tyto dobré návyky.

Je fajn děti zaangažovat do přípravy pokrmů a třeba i na nákupy a společně vymýšlet a kombinovat.

V neposlední řadě je nesmírně důležité, aby odmalička jedly hodně pestrou stravu, což musíme umět především my dospělí. Pak se nestane, že budou mít děti rády jen těstoviny a řízek a ve školní jídelně nepozřou většinu jídel.

Prostě, chce to k jídlu spoustu času, kreativity, věnovat se mu jako důležité části dne a ne jen obědem profrčet bez většího povšimnutí..