Tak s tímto problémem se setkává asi každý. Bohužel mluvím v průběhovém čase. Bolesti zad patří mezi „pár životních jistot“ a téměř pravidelně se opakují. V drtivé většině případů si za to můžeme sami, což není negativní zpráva, neboť tomu můžeme i sami zamezit. V této chvíli nechci komentovat tu stránku věci, která se nabízí… nedostatek pohybu, ochablé svaly a s tím spojené problémy se zády. Mnohem frekventovanější příčinou je stres, psychické problémy, napětí v práci. Touto záležitostí, kdy se duševní nepohoda promítne ve fyzických problémech se zabývá tzv. psychosomatika. A tady je docela zákeřné to, jak se bolesti projevují. Je to bez momentální příčiny, prostě si na to potichu zaděláváme. V základě řešení problémů nejsou pilulky nikdy ideální, z dlouhodobého hlediska už vůbec ne. To je jen náplast, která zůstává na povrchu.

Právě v těchto případech je důležité sledovat pravidelné signály našeho těla, které nás upozorňují, že se děje něco špatně. A pokud máme vysledováno, že se to opakuje v určitých podmínkách za jistých situací, je třeba přemýšlet nad příčinou a ne hned běžet do lékárny pro růžovou pilulku. Je pravda, že je to většinou těžké rozeznat. Ono totiž, a každý to známe, pouze si to v té chvíli neuvědomíme, jsme li třeba rozčíleni, naše svaly na to ihned reagují stažením. Většinou se to odrazí na šíjových svalech.

Paradoxně velmi pomáhá při chronických problémech ze zády, které jsou vyvolané právě dlouhodobým stresem, zvýšení fyzické aktivity. Ty logicky kompenzují svalové napětí. Ideální jsou protahovací cvičení jako je jóga, pilates, ale i samozřejmě pohyb v přírodě. Prostě něco co nás bude bavit a přivede na jiné myšlenky.

No a jsem opět u toho.. Pohyb, uvolnění, prostě myslet na sebe..