Když je špatná nálada, je každý cukr dobrý, řeknete si.. Taková čokoláda je kapitola sama pro sebe. Obsahuje látky, které skutečně uklidňují.. Ale pokud se budeme uklidňovat častokrát za den, budeme za čas velmi neklidní při pohledu do zrcadla. Ne, opět nechci, aby to vyznělo jako kárání nebo mentorování. Pojďme si tedy raději říci, jaké cukry jsou pro nás méně či více přínosné.

V této chvíli použiji odborný název glykemický index. Jednoduše, je to hodnota, jak rychle určitá potravina urychlí vzestup hladiny krevního cukru. Čím rychleji a snáze se rozloží, tím stoupá hodnota glykemického indexu. Mezi takové potraviny patří  bílý cukr, bílá mouka, sladké pečivo, bohužel mnoho sladkých jogurtů, musli atd.. Jsou to potraviny, kterým vévodí jednoduché cukry. A ty nejsou zrovna vhodné pro náše zdraví. V praxi to znamená, že máme po takovém rychlém vstřebání brzo hlad a bohužel více chuť na sladké.

Zdravé sacharidy, také se jim říká komplexní nebo složené mají tedy daleko nižší glykemický index, nezvyšují hladinu inzulinu v krvi, jejich trávení je pomalejší a my máme déle pocit nasycení. Patří mezi ně zdravé a pro tělo vhodné potraviny jako je zelenina a ovoce, luštěniny, rýže a některé obiloviny.

Navíc je dobré sacharidy kombinovat s bílkovinami a další stravou bohatou na vlákninu. Bílkovina nebo vláknina zajistí delší pocit nasycení a máme vyrovnanou hladinu krevního cukru. Nehrozí nám tedy hlad nebo různé chutě.