Je to docela nedávno, kdy jsem čekala své druhé dítě, Adélku. Mám tedy ještě na paměti svůj cvičící režim. Právě v jiném stavu a po porodu jsem dostávala spoustu dotazů, jak a nebo jestli vůbec v těhotenství cvičit. Mé rady se ale týkají zdravých nastávajících maminek, jejichž těhotenství probíhá v pohodě, tak jak má.

Těhotenství není nemoc, takže zavřít se do zlaté klece a být obletována, není vůbec nutné. Ovšem, pokud jste se nikdy pravidelně nehýbaly a nyní vám začíná vadit, že přirozeně k tomuto stavu přibíráte, uvažujte s chladnou hlavou. Nevrhejte se do cvičení, vaše tělo na to není zvyklé. Maximálně mohu doporučit relaxační a protahovací cvičení pod dohledem odborníka.

Ovšem sportujete-li celý život, těhotenství nemusí být výjimkou. Jsou tady ale nutná omezení. V první řadě poslouchejte signály vašeho těla. Zvolněte, když se vám při cvičení špatně dýchá. Obecně se nedoporučuje cvičit při vyšší tepové frekvenci. Vybírejte si pohyb, kde vám nehrozí pád nebo náraz nějakým náčiním a nerozjíždějte velké taneční kreace. V druhé polovině těhotenství není vhodné cvičit v lehu na zádech či více posilovat břišní svaly.

Koneckonců, my ženy jsem na jiný stav a porod naprogramovány, a proto jej většinou zvládáme bez velkých komplikací a po porodu můžeme ve všem vesele pokračovat dál. A dokonce i s malým doprovodem..