Dnes nakousneme další téma a to doslova a do písmene. Na chvíli se zamyslíme nad otázkou jak obědvat…

Co si dát k obědu, kolik toho sníst a další otázky létají okolo mé hlavy docela často a když si nad tím tak přemýšlím, tak tuto část dne doprovázejí docela překážky.. Mnoho lidí se vymlouvá na čas, často se také dozvídám, že v tzv. kantýnách se příliš zdravého jídla nenajde nebo třeba, že jídlo v restauracích poblíž kanceláře je na každodenní docházení příliš drahé.. Pravda je ale, že tyto i jiné situace máme ve svých rukou.

Jak nám radí odborníci, oběd by měl být hlavním jídlem dne. Jistě, že není dobré se přejídat, přinejmenším pak nejsme práce schopní. Ovšem pokud jej na druhé straně podceníte a dáte si třeba jen zeleninový salát, pak vás dohání hlad celé odpoledne a tím největším jídlem se stává večeře. No a tady mluvím z vlastní zkušenosti.. Kolikrát jsme obědvala pouze energetickou tyčinku nebo koktejl a z důvodů nepřipravenosti nebo spěchu, jsem přísun kalorií dorážela až večer. Se svým aktivním stylem života sice nepřibírám, ale bohužel po tomto hospodaření jsem kolikrát vstávala ráno unavená. Tělo si prostě v noci neodpočine a zpracovává ten tzv. večerní oběd.

Oběd by měl být vyvážený, téměř v jednom poměru bílkoviny, zelenina a sacharidy. To jsou většinou přílohy, takže tendence vynechávat přílohy není dobrá. Odpoledne by nás to dohnalo větší chutí na sladké a tzv. nedojedením.

To, že bychom měli mít na oběd dostatek času a jíst pomalu, asi slyšíme z mnoha stran. Ale vezměte si, pokud jíte rychle, sníte kolikrát daleko více, než když konzumujete pomalu a dříve máte pocit sytosti, takže nemusí dojít k přejídání.

Takže pokud jste ještě dnes neobědvali, zastavte se a…dobrou chuť!