Možná už to berete automaticky, ale k relaxaci patří hlavně spánek. Myslím, že mnoho z nás s ním v poslední době docela hazardujeme. Řekla bych, že to prostě bereme tak nějak automaticky…Pracujeme, jedeme na plné obrátky a v této zápřahové kocovině padáme do postele a teď se tělo snaž, abych nabral síly a opět pojedu závratnou rychlostí dál.

Častokrát chodíme spát s plným žaludkem, nebo v hlavě rozebíráme co bylo a co bude.. Každý to známe. Dlouho to naše tělo ale nevydrží, ozve se. Ovšem pokud ho umlčíme prášky na spaní nebo třeba alkoholem, je to opět velmi dočasné.

Pro spánek je důležitý melatonin, který začíná naše tělo vylučovat se stmíváním. Proto je tak důležité chodit včas večer spát, neboť ponocování či práce při osvětlení může časem velmi narušit tvorbu tohoto hormonu. Navíc spánek je nejvydatnější před půlnocí, a pokud nejste vyloženě sovy, navykněte si chodit spát včas a ve stejnou dobu.

K pozitivním faktům kvalitního spánku patří i to, že podporuje hubnutí. Ve večerních hodinách se vyplavuje růstový hormon, který u dětí podporuje růst a u nás dospělých dokonalé zpracování živin z potravy. Ponocování jeho vyplavování brání, živiny nejsou dokonale spáleny a naše tělo si tvoří zásoby v podobě tukových polštářů.

Skvělým lékem proti únavě je také čerstvý vzduch, vyvětrejte si a uvidíte, jak vás ukolíbá příjemný závan vzduchu.

Zkusme si tímto malým zastavením uvědomit pár věcí pro zkvalitnění prožitku s každého dne. Možná v tom spěchu zapomínáme mít pokoru ke svému zdraví a máme pocit, že vše bude stále stejně dobře fungovat i bez našeho přičinění..