Hatha yoga

nejznámější druh jógy na západě, založený na vyvažování základních polarit v lidském bytí, a to slunečních (ha, +) a měsíčních (tha, -) energií. Je zaměřena na co nejdokonalejší ovládání fyzického těla, na znovu nabývání a udržování zdraví, a harmonii svých životních energií.

Power yoga

Dynamičtější, silovější a více zaměřená na pohybovou koordinaci, to je základ každé lekce Power yogy, která vychází s klasické jógy, ale je více zaměřená na tělesný prožitek.

Pilates

je cvičeni, které se snaží harmonizovat práci všech svalů, které jsou tak pružnější a silnější. Cvičení kompenzuje přetížené svaly, klouby a šlachy, tak aby nás tělo nebolelo a my se cílili fit. Jedná se o cvičení pomalejšího typu, vhodné jak pro ženy, tak i muže.

Chi toning/Pilates

Chi toning- je tzv. program budoucnosti. Hodina se skládá z prvků dýchacího cvičení, výrazového tance, cvičení na koordinaci, balančního cvičení, rehabilitačního cvičení, strečinku, pilates, power jogy. Chi znamená energie, toning znamená zpevnění. Z toho vyplývá, že chi – toning je komplexní program pro tělo i duši. Celá hodina probíhá v plynulém tempu nejprve na rychlejší a pak pomalou relaxační hudbu. Chi – toning je výborný pro každého, kdo se rád hýbe a kdo má rád, jak relaxační formy cvičení, tak i rychlejší formy. Je to hodina, vhodná i pro ženy po porodu, které se při cvičení nejen zpevní, ale i uvolní ztuhlé partie. Dále na něj mohou chodit i lidé, kteří mají potíže se zády a pohybovým aparátem, protože jsou v hodinách zachovávány principy rehabilitace a správného držení těla. Chi – toningem se nejen zlepšuje správné držení těla, ale i kondice a pohyblivost.

Balantes

Cvičební program Balantes vytvořila na základě svých zkušeností dlouholetá předsedkyně Českého svazu aerobicu PaeDr. Jitka Polášková se svou dcerou Michaelou, která vystudovala fyzioterapii a psychologii zároveň. Tento program v sobě kombinuje prvky pilates, DNS, jógy a dalších forem cvičení tzv. body and mind (harmonie těla, duše a mysli). Jak již název napovídá často využívá různé balanční pozice a pomůcky. Hlavním cílem balantes je posilovat zádové svalstvo a tím předcházet bolestem páteře a poruchám pohybového aparátu. Toto cvičení také velice účinně zdokonaluje držení těla, tvaruje dlouhé a štíhlé svaly a zplošťuje břicho. Balantes se cvičí bez bot, což má ulehčit vnímání celého těla až do konečků prstů. Jde totiž o cvičení náročné na koordinaci. Proto je také velmi vhodné jako průprava pro jiné sporty, např. tanec či aerobic. Vaše tělo jej také ocení, pokud sedíte celý den v práci u počítače. Kromě posílení se totiž při balantes také důkladně protáhnete a uvolníte vaše ztuhlé svalstvo. Hodina balantes může být zaměřena na nějaký konkrétní cíl. Pomůcky (například overbally, velké míče, therabandy a bosu) jsou potom používány k aktivizování stabilizačního systému v jednom z následujících režimů: vytváření disbalančních poloh, dokonalé protažení těla, jako pomůcka k bezpečnému provedení některých cviků, anebo jsou využívány k posilování.

Flexi Power yoga

Na Flexi Power Yoga se protáhnete a zároveň budeme posilovat, a to především problémové partie. Nevynecháme ani ásanovou praxi (sestavičku z jógových “cviků”) s relaxací na konci lekce.

Jogalates

Jogalates (nebo i Yogalates) je nový cvičební styl, který kombinuje tisíciletími prověřenou jógu a desetiletí oblíbený Pilates. Jogalates se zaměřuje na posílení středu těla, zlepšení stability bederní páteře a dosažení pružného, ale zároveň silného těla.

Pilates Clinic

– je jedinečný systém vytvořen tak, aby každý pohyb byl pro tělo maximálně přínosný v oblasti zdravého a funkčního držení těla. Oproti klasickému pilates jdou cviky snadněji provést a jejich benefity (odstranění bolestí pohybového aparátu, mobilita páteře, zlepšení držení těla……) se dostaví rychleji

Spirals

Je to dynamická lekce body and mind se zdravotním aspektem, ve které posílíte, protáhnete a stabilizujete tělo. Spirals doprovází motivující hudba, která je pečlivě vybrána pro každou jednotlivou část těla. Je to choreografie z deseti písní, které vás budou bavit. Jednotlivé tracky zvládnou i začátečníci, ale i taneční nadšenci si najdou své, stále je na čem pracovat. Autorem tohoto konceptu je Michael King a Veronica Ponieman.

Slow Vinyasa Yoga

Slow Vinyasa jóga je typ pomalejší jógy, kde přecházíme plynule z jedné pozice do druhé. Pozice (ásány) navazují jedna na druhou a každý pohyb je propojen s aktivním dechem, který umožňuje dosažení hlubšího efektu jógy na naše fyzické i mentální tělo. Jóga není pouhé provádění fyzické aktivity na podložce, zaměřené na tělesnou schránku, ale věnuje se také tomu, co se odehrává pod ní – naše prožitky, pocity, emoce, vnitřní (ne)klid.

Lekce je ideální pro ty, kteří mají náročné dny v kanceláři nebo home office, celý den běhají okolo ostatních, pro mámy a táty od dětí, a pro všechny kteří chtějí alespoň hodinu nic neřešit, zpomalit a oddat se svému plynutí.

Cílem jógy je zastavení v čase, odpoutání se od každodenní rutiny, oddání se plynutí v čase a prostoru, a nalézání vnitřního klidu. Každá lekce je jiná, dle nálady klientů, dle sezóny, zaměřuje se na různé části těla, a na to, co naše tělo aktuálně potřebuje.

Hodinu vždy začínáme zklidňujícím dechovým cvičením (pranayama), následuje jógová sekvence (flow) a lekci ukončujeme závěrečnou meditací. Celá lekce je doprovázena hudbou.